HTML

it2it blog

www.it2it.hu hírek, interjúk, leírások
Avagy hogyan lehet a web segítségével állás, munka és szakmai kapcsolatokat építeni, közveítők nélkül (vagyis inkább automatizált közvetítői funkciókkal)

Rovatok

Címkék

érdekességek (2) funkciók (3) hírek (2) magazin (1) seo (2)

Utolsó kommentek

Google power

2007.06.07. 12:19 exc

Egy kis SEO munkával némiképp optimalizáltuk Google-ra az it2it oldalait, ennek eredményeképpen ugrásszerűen megnőtt a Google-ról érkező felhasználók száma (mondjuk ez nem meglepő). Viszont kiderült számunkra az is, hogy ezt az oldal optimalizálás dolgot sokan nem veszik túl komolyan, mivel elég sok, viszonylag népszerűnek gondolt szóval ill. kifejezéssel az első helyeken vagyunk a találati listán.

Példa néhány kifejezésre: ha csak az "állás" utótagot nézzük, akkor is pl. ezekkel az előtagokkal most éppen elsők vagyunk: hardware, oracle, java, crm, erp, security, bi, webmarketing, projekt menedzsment (azaz pl. java állás, stb.)

Mi ebből a tanulság?: Ha valaki ért egy kicsit hozzá, akkor optimalizáljon kulcsszavakra, ha nem - de van egy kis pénze az oldalára -, akkor azt ne hirdetésekre költse, hanem inkább egy SEO szakemberre. Google-ban egyébként is jóval több látogatót hoz a találati lista első néhány helye, mint a jobb oldali adwords lista első helye (ez pedig akár 60-80 Ft-ba is kerülhet látogatónként).

2 komment

Címkék: seo érdekességek

A bejegyzés trackback címe:

https://it2it.blog.hu/api/trackback/id/tr6494299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamás · http://tozsdesed.googlepages.com/ 2007.11.22. 00:44:41

A SEO az egy szép és jó dolog, de önmagába véve semmit sem jelent. Hiába optimalizálod frankón az oldalt, ha nincs egy izmos SEM a háttérben amely a linkterjesztésért felel. Azt mondtad elvégeztétek a keresőoptimalizálást és egy csomó szóra elsők letettek. Akkor azok vagy népszerűtlen szavak, vagy ha népszerű szavak, akkor jópáran linkeltek is a blog felé ;) A népszerű keresőszavakra nagyon nehéz elsőnek lenni, mert minden webmester azokra a szavakra utazik. Amúgy én '99 óta foglalkozom ezzel a világga. Akkor táj California államban jártam és a kezembe akadt egy Yahoo Life magazin. Ha jól emlékszem 4 USD volt. Abban olvastam hírt egy új keresőről. A neved Google volt. Mikor hazajöttem a suliba a gépterembe (mert már volt netünk) ezt írtam be. A net tré volt, de a kereső gyors, szal azóta használom és érdekes a keresőoptimalizálás is. De ami '99 '01 között volt, az egy más világ volt. Akkor még nem ébredtek fel az emberek. Tökre kényelmesen lehetett linkoldalakra vadászni és beajánlani oldalakat. Manapság már rohadt nehéz, mert mindenki tudja, hogy a link az olyan mint a pénz. Én úgy vettem észre a webmesterek egy kisebb csoportja megpróbál inkább lépést tartani a korral és kezdi észrevenni, hogy anno amit mesterségesen tök könnyen lehetett manipulálni SEM tevékenységekkel, az mára már nagyon nehézkes :( Nem is csoda . . . A Google keresőgépnek azaz érdeke, hogy tényleg olyan oldalak kerüljenek előre amelyek felé csak úgy maguktól linkelnek az emberek. Szóval én úgy vettem észre, hogy a webmesterek egy kisebb csoportja már a kényelmesebb utat választja, s inkább blogot épít meglévő oldala mellé. Az elgondolás üdvözítő is, hiszen a blogoldalak vannak a legjobban optimalizálva. Ha van egy szép hosszú névvel megáldott téma, akkor ott a szavakat kötőjellel köti össze, amely a Google kereső számára az egyik legkedvesebb :) Ezen felül automatikusan mindenegyes új téma elkészültekor, megpingeli a botot, hogy GYERE, cache -elj. S ami a legszebb az egészben, ezt biztos Ti is megfigyeltétek, hogy a blogok blogtémái rendszeresen mindig bekerülnek a Google Cache -ben és ott is maradnak. Pedig ha egy blogger egy témát, cikket megír, akkor azon többé nem változtat. Mégsem esik ki a cache -ből. Így hát csak arra kell törekedni, hogy minél több érdekes téma legyen, mert az annál több becache -elt oldalt fog eredményezni :) S ha mondjuk annak footer részébe valaki nem a hülye adsense kódot hanem mondjuk saját weboldalának címét teszi be, akkor minden egyes újabb blogtéma létrehozásával egy újabb és újabb becache -elt oldalról fog egy link felé mutatni. Kell ennél jobb? :) Legalábbis nekem az a meglátásom, hogy ebbe az irányba mozdul el a világ. Linkoldalakra amelyekre csak úgy ajánlgatni lehetne oldalakat már nem nagyon vannak. Meg ha vannak is, akkor a weboldalakon olyan E-mail címek vannak -köszönhetően a spamm-előknek-, hogy alapból mailer daemon -t kap vissza a kedves SEO - SEM -es kollega.

xc · http://www.it2it.hu 2007.11.22. 03:13:15

Ha jól emlékszem én is '99-ben találkoztam először a Google-lel, de ez már történelem.

És persze máig nem értem - így utólag belegondolva -, hogy hogy nem vettem észre akkor, hogy a teljesen értelmetlen és persze senki által nem látogatott weblapok készítgetésén túl mennyi lehetőség van a neten..

Egyébként érdekes amiket írsz. Egy dologgal egészíteném csak ki: szavakra tényleg nehéz elsőnek lenni. De mivel a leggyakoribb kereső kifejezések nem egy, hanem 2 szóból állnak, így azért még maradt némi játéktér, és mi is csak 2 vagy több szavas kifejezésekre vagyunk elsők.

Azt nem mondom, hogy profi módon értünk a Google-ra való optimalizáláshoz, de ha már azt a pénzt megspóroltuk, amit AdWords-re költöttünk volna ugyanennyi kattintásért, akkor már megérte. Márpedig havi néhány ezer Google-ból kattintást 20 Ft-tal számolva nem is kevés megtakarítás jön ki.
süti beállítások módosítása