Az elején még nem nézegettük, mostanában viszont már egyre inkább, hogy az it2it mely oldalait és hogyan használjátok. Ennek a dolognak a fontosságára akkor döbbentünk rá, mikor az első ilyen jellegű logokat megnéztük (kb. 3 hónapja). Ebből az derült ki, hogy teljes volt a tanácstalanság. Azaz nyilvánvalóan elég kusza volt a felület ahhoz, hogy értelmesen el tudjatok igazodni benne.
Ilyen és hasonló érdekességekkel szembesültünk:
- "Össze-vissza" kattingatás, majd "menekülés" az oldalról. Láthatóan nem volt egyértelmű, hogy mit, hogyan érdemes elkezdeni.
- Önéletrajzot létrehoztatok, de elfelejtettétek aktiválni
- Kapcsolatfelvételt kezdeményeztetek úgy, hogy nem volt önéletrajzotok. Ilyenkor a másik fél nem látott semmit belőletek (ez nyilvánvalóan egy bug volt, amit javítani kellett)
- Gyakran kerestetek ismerősöket név szerint, holott a név nem is volt kereshető (most már be lehet kereshetőre állítani; természetesen ez a diszkréció rovására megy)
- Nem voltak lapozások: nem találtátok meg a lapozás gombot
- stb. stb.
Mi következik ebből?
- Érdemes a felhasználói tevékenységeket olyan részletességgel naplózni, hogy abból kideríthető legyen, hogy mi miért nem működik megfelelő hatékonysággal.
- Sohasem a felhasználóban van a hiba (1-2 kivételtől eltekintve) ha valamilyen funkciót nem megfelelően használ. Addig kell módosítani a felületeket, míg egyértelművé nem válik, hogy a problémát megoldottuk. Sokszor ez több hét "módosítás-log elemzés"-t jelent.
Utolsó kommentek